fredag 26 oktober 2012

Sorg

För exakt en vecka sedan begravde jag en av de personer som har varit viktigast i mitt liv, min mormor. Min älskade, älskade, älskade mormor. 

Det är så svårt att förstå att hon är borta, att jag inte kommer att få träffa henne igen, i alla fall inte i det här livet. Men jag hoppas, och tror, att vi kommer att ses igen, även om det kan dröja många år tills dess.

Tack mormor för alla bullar som du bakat, för alla pannkakor om du stekt till mig och mina vänner, för alla långa sommarlov som jag fått tillbringa hos dig och morfar och för att jag har fått vara jag hos dig. Jag saknar dig så mycket. 

Fredagen den 19 oktober var en vacker och solig dag. 

Vackra blommor från nära och kära

Rosor i mängder

Från två av mormors bröder

Vi tände ett ljus för henne & morfar

Blommor från oss barnbarn

Solen sken vackert hela dagen

Från mamma, pappa, Bengt och Ann-Christine

Systrarna

2 kommentarer: