söndag 28 oktober 2012

Kulturkavalkaden fortsätter

I fredags var det teater på Stadsteatern, igår lördag var det fotografier på Fotografiska och idag blev det konstverk på Artipelag. Visst är jag en kulturtant!? Nu är det nog tillräckligt för ett litet tag känner jag.

Artipelag har jag besökt tidigare i år och jag tyckte så mycket om det så jag köpte ett årskort så jag kan komma och gå som jag vill. Det är det klart värt att göra om man tänker åka dit då och då.

Igår öppnade man en ny utställning som heter "Upplyst". Det var olika konstverk som lös. Lampor, pinnar, stavar, sängar, bord, sladdar, gubbar... Jag var först på plats (!) och hade till en början hela konsthallen för mig själv, det kändes mäktigt och nästan lite kusligt.

Den andra utställningen var en tysk fotograf, Candida Höfer. Hennes verk kände jag att jag kunde ta till mig lite mer och relatera till. Vissa platser där hon tagit bilder har jag varit på. Jag kände igen mig.

Jag tog en promenix längs stigarna i skogen runt konsthallen. Det var så vackert!

Solen tom värmde lite när man stod i lä.

Den maffiga stora hallen som man kommer in i


Sen tog jag Artipelag-bussen in till stan igen. Verkligen bra att de har den så att man kan komma dit utan att behöva ha en bil. Tumme upp för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar