söndag 4 augusti 2013

Köpläge?

När vi var nere i Alicante så kände jag så in i bomben att det är här jag vill bo när jag blir äldre. Här vill jag bli gammal.

Jag älskar att tjuvlyssna på tanterna på stranden som chattrar om ditt och datt. Jag älskar att se att tanterna och gubbarna är ute på kvällarna, tillsammans med andra gamla och unga. Jag älskar att se hur de klär upp sig på söndagarna och går strandpromenaden fram och tillbaka och sen slår sig ner på en av stolarna som staden ställt ut. Här skulle jag trivas. Och så älskar jag att det är varmt.

Så nu kikar jag för fullt på lägenheter på spanska Hemnet och förundras över att priserna är låga, lägenheterna är såååå ostylade (kanske är det det som man skulle jobba med där?) och standarden/stilen är så bedrövlig. Men så är man ju inte hemma speciellt mycket utan man är ute mer.

Måste läsa på hur man gör med lån, skatter och liknande. Och så måste Peter övertygas... Kanske det svåraste. Här är några exempel på lägenheter:
Exempel 1
Exempel 2
Exempel 3

Jag vet var den ska ligga och den ska ha balkong/terass, minst 2 rum och ligga i ett hus som är någorlunda renoverat. Sen får man antagligen måla om, lägga in nytt golv och byta ut köket. Skönt att IKEA finns i Murcia :-)

2 kommentarer: