onsdag 21 augusti 2013

Social vecka

Dags att återinföra termen Social vecka. Det var ett uttryck som jag använde flitigt för typ 13-14 år sedan. Då som nu, betyder det att under vissa veckor är jag extra social och träffar olika människor. En sådan vecka är den här veckan. Sen kan det gå en vecka utan att något alls händer efter jobbet. Det är rätt skönt det med.

I måndags träffade jag C som jag jobbade tillsammans med på Stora Sjukhuset. Fick höra hur hon och de andra gamla kollegorna har det.

Igår, tisdag, var det träff på Oliver Twist med nya och gamla kollegor. Vi var ett gäng på runt 15 personer som slöt upp för att träffas. Trevligt.

Idag, onsdag, är det skaldjursplatå med finaste vännen G (som dessutom passar på att fylla år idag) och hennes vänner och familj. Det är en återkommande, trevlig händelse i augusti. Alltid lika roligt.

Imorgon, torsdag, är det höstens första träff på Le Pot med A och J. Har inte varit där sedan i juli, det är ju jättelänge sen...

Fredag ska jag förhoppningsvis träffa N som jagar vidare efter bröllopsklänning och annat till bröllopet som går av stapeln om några veckor.

Lördag planerar jag att ta en båt ut till Grinda (håll tummen för att solen skiner, då kan det bli hur fint som helst) tillsammans med J. Vi kom fram till att ingen av oss har varit ute i skärgården den här sommaren så det gäller att ta sista chansen. Man vet inte hur länge det är fint väder.

Sen kommer söndag och då ska jag inte göra något alls. Det blir bra det med.


Uppdatering: blir ingen lugn söndag. Ska åka till Äppelfabriken på Färingsö med en kompis. Men vilken härlig vecka jag har!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar