söndag 30 mars 2014

Mysig helg

Som vanligt går helgen i raketfart.

I fredags kväll städade jag i stort sett hela lägenheten. Kanske inte det roligaste fredagsnöjet som man kan ha, men ack så nödvändigt.

I lördags så började jag dagen med att åka och träna. Klockan 10 var jag klar och begav mig hemåt för att sätta igång att baka. Rulltårta, äppelkaka och cupcakes.Är det snart dags för kalas så är det.
Jag drog sedan till Hudvårdshörnan och bästa Sofia för en lång och skön ansiktsbehandling. En stund att bara njuta och vara.
Passade på att klättra upp på ett högt berg och titta på utsikten och ta en kopp medhavd kaffe innan jag gick hem igen för att fortsätta baka. Och fixa hemma.

Idag söndag kom La Famila på besök för att fira mig. Och käka kakorna. Jag tror att det blev succé, i alla fall gick det åt en massa. I present fick jag finfina blommor att ha på balkongen, en rosa tygväska, ett pillercase, en rolig groddplatta och en biljett till DN-galan. Allt är precis det som jag önskat mig. Så himla bra.
Efter att alla dragit hem så tog vi en lååång promenad på 1,5 timme. Jag behövde steg, många steg. Och lite luft.
Nu sitter vi i soffan och svarar på mail, betalar räkningar, bloggar, planerar sommaren och bara är. Skönt slut på en helg som har varit full av aktiviteter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar