måndag 31 mars 2014

Plugga, plugga, plugga

Jag har fått den stora äran att gå en kurs på jobbet. En riktigt, jäkla dyr utbildning. Det är en certifiering av projektledare. Det är skitbra att företaget satsar på oss och att ha den här ser bra ut i CV:n. Nu är det bara det här lilla kruxet att man måste plugga också...

Jag har gjort upp en plan för att slippa tokplugga sista dagarna för jag har insett att det är inte min grej. Jag behöver få fundera och reflektera och repetera för att lära mig saker. Det är inte lika lätt som förr i tiden, då kom jag ihåg det mesta men nu... jag är skitdålig på att minnas saker. Vet inte om det är åldern, all stress som kroppen blivit utsatt för under alla år eller om det bara är så här.

Ikväll har jag i alla fall suttit i 1,5 timme och pluggat. Det är jag nöjd med. Fortsätter på onsdag. Eller kanske torsdag.

2 kommentarer:

  1. HEJA det fixar du såklart!!!

    SvaraRadera
  2. Det är skoj att de satsar på utbildning. En sak som jag tycker är tråkigt med just PMI är att de kräver att du samlar credits för att få behålla din certifiering. Väldigt amerikanskt och ett sätt att binda upp intäkter under lång tid...

    SvaraRadera