måndag 10 mars 2014

Ullared - en stark resa

Så har vi gjort det igen, besökt Ullared och shoppat lite... nej, jag menar mycket saker. Och alla saker är helt nödvändiga. Jo, det är sant!

På lördag morgon, strax efter att solen visat sina första strålar blev Johanna och jag upplockade av Marre. En timme senare plockade vi upp Nettan i Nypan och sedan begav vi oss i rask takt mot det Stora Gula Varuhuset, djupt där inne i skogen.

Väl framme gällde det att hitta en vagn och sedan passerade vi dörrarna till detta shoppingmecka. På plats väntade Maria som kommit en liten stund innan oss. Hon har inte riktigt lika långt att åka, bara 1,5 timme. Kanske tur att vissa inte bor så nära, det skulle kunna bli väldigt dyrt.

Vi käkade lunch och sedan satte vi igång att hitta det vi skulle köpa. Vissa höll på lite längre och andra som Johanna och jag var klara strax innan klockan 4. Då var det dags att checka ut och bege sig mot stugan som vi hyrt i Gekåsbyn.

Dagens fynd!

På kvällen var det Mello som gällde. Vi var omgivna av nyttigheter som chips, dipp och smågodis. Och så hejjade vi på våra favoriter och förfasade oss över nakenchock och en och annan flickidol som sjöng så falskt att det skar i öronen. Nej, rätt låt vann inte tycker jag men det är bara att gratulera Sanna Nielsen. Hoppas att det går bra i Köpenhamn.

Dag två startade vid 7-tiden då det var snapp ihoppackning, städande av stugan och 07.57 rullade bilen mot det Stora Gula Varuhuset för ytterligare en härlig shoppingdag! Här ovan är Johanna och Marre redo att fylla vagnarna ännu en gång.

Frukost äter vi på det Stora Gula Varuhuset. Snabbt och smidigt.

Bevingade ord

Bevingade ord

Efter lunch var Johanna, Nettan och jag klara och det var dags att packa ihop varorna. Sammanlagt spenderade jag 1701 kronor under två dagar. Inte så farligt mycket, jag tänkte till kring vad jag stoppade ner i min kundvagn. Säkert har en och annan sak slunkit ner som jag kanske inte skulle köpt i vanliga fall.

Att sedan försöka packa in allt i bilen var inte det lättaste. Det var ett svårt pussel som vi höll på en lång stund. Nästa allt fick plats som du kan se, men bara nästan.

Ett hårt jobb det här

Många rullar med presentpapper blev det

Hurra vad vi är bra som fick in alla påsar. Sammanlagt blev det en last för 17.500 kronor. Helt galet egentligen men galet kul har vi haft det.


Tack tjejer för den här helgen! Jag har redan kollat upp om vi kan boka in oss i en stuga nästa år men än så länge är inte nätterna i mars släppta. Bara att hänga på låset så vi får hänga och shoppa tillsammans igen.

2 kommentarer: