söndag 2 mars 2014

Uppsalahelg

Den här helgen har jag hälsat på i Uppsala. Först hängde jag med Syster M och sen var det träff hos A & D, där även N, H & M hängde.

På lördagen var M och jag på det ganska nyöppnade Myrorna i Boländerna. Inte så många hade hittat hit vilket var väldigt skönt, det fanns mycket fina saker. Jag köpte två böcker, en supersnygg, lång svart kappa och en vit sommarkavaj i 50-tals stil. Mycket nöjd. Vi hann även med att traska oss igenom IKEA, där blev det ljus som vanligt.


På kvällen cyklade vi till Sofreh som ligger i Sala backar. Där bjuds det på persisk mat som var så god, så god, så god. Och killen som har stället var mer än bra, vilken service! Kan verkligen rekommendera alla som är sugna på persiskt mat eller vill prova det, att gå dit. Test! Du kommer inte blir besviken.

Vi tog oss sen ner till Katalin för att njuta av lite folkmusik. Mycket folk var det där. Och det var kul att få se hur fint det är där nu jämfört med när jag gick i skolan och gick förbi de här husen varje dag. Då var det skabbigt och inte speciellt mysigt. Nu var det folkliv och hög mysfaktor. Me like!

Glad tjej med platt och blont hår. Tack Ann!

Efter att ha tagit oss igenom Vasaloppet, så lämnade jag Syster M för att åka till A & D. Där bakades det semlor, stor och små, glutenfria och med gluten. Semelbaket är en av de 12 aktiviteter som brudparet från i september nu gör med sina vänner.

Mums!

Glad bagerska

Koncentrationen är på topp! Mandelmassa rivs och bullar gröps ur.

Blanda, blanda, blanda.

Till oss som inte tycker att semlor är så supersmaskiga så hade D bakat en helt ljuvlig glutenfri kaka. Den var bland de godaste kakorna som jag smakat. Måste ha det receptet!

Vi tackar familjen W så mycket för denna trevliga eftermiddag!

Att sedan köra hem från Uppsala tog en lång stund. Jag var inte ensam på vägen kan vi väl säga. Alla sportlovsfirare skulle hem ungefär samtidigt som mig och det var härliga köer som jag satt fast i. Men hem kom jag och det var skönt. Nu väntar jag bara på att Peter Pan ska landa från Barcelona. Det är skönt att han kommer hem nu. Han har varit borta i 1½ vecka, alldeles för länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar