lördag 15 mars 2014

Pensionsdags

I veckan kom det orange kuvertet hemskickat till oss som någon gång förhoppningsvis ska gå i pension. Som vanligt är det lite spännande att läsa och kolla hur det gick förra året. Även om jag försöker ha lite koll från och till under året som går.
Min rutin är att vid månadens slut då det ska betalas räkningar så ser jag över mina pensionspengar, fonder och aktier. Kanske inte så ofta som man skulle behöva men för mig fungerar det bra. 

Ikväll passad jag på att byta mina premiepensionsfonder som jag inte har varit riktigt lika duktig på att följa upp som övriga. Vissa som jag hade hade gått rätt kasst om jag ska vara ärlig. Känns dumt och rätt korkat att inte ha bättre koll på dem. Men nu är det gjort och jag ska följa upp det i slutet av denna månad igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar