tisdag 17 mars 2015

Årets resa till Gekås

Så var det dags igen, att bege sig till Gekås i vackra Ullared. Denna gång var vi sex tjejer som styrde kosan mot det stora blågula varuhuset mitt ute i skogen. 

Vi hann med att handla rätt många timmar under lördagen (vissa handlade lite längre än andra). Jag brukar och var även detta år klar efter ett par timmar då min shoppinglista var rätt kort. Tolv saker hade jag på den men visst, det slank ner en och annan grej som jag inte hade tänkt mig. 

Efter shoppingen checkade vi in i vår campingstuga och mumsade i oss mat innan det var dags att kika på Mellofinalen. Vi hejjade, sjöng med, vissa dansade, förfasades över kläder, kände oss lastgamla och hade en allmänt trevlig kväll. Jag var trött, så trött, så trött så jag gick och la mig innan Den Stora Visningen hade påbörjats. 

Vi vaknade tidigt nästa morgon och redan vid fem över åtta var vi på plats för dag två av shopping. Jag var väl klar igen, efter ett par timmar och valde att sätta mig i Lugn & Ro som är ett nytt ställe på plan två. Där kan man vila sina fötter och det är verkligen tyst och lugnt där.

Vi käkade lunch och sedan var det dags att ta sig hemåt igen. Jag tackar och bockar för en trevlig helg med bästa tjejgänget. Längtar redan efter nästa års resa.

Spänd förväntan - dag 1 - på väg mot varuhuset

Korgar måste man ha. Många korgar.

Här satt jag halva söndagen och hade det skönt.

Inne i Lugn & Ro-rummet.

Mina "fynd"
 
Hela härliga tjejgänget

Vi kunde inte låta bli...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar