måndag 23 mars 2015

Late Night Dining

I lördags kväll var vi på ett nytt ställe för oss norrortsbor, vi var på Verket aka Trädgårn aka Under bron, på Söder. Tillställningen kallades Late Night Dining och det var det verkligen. Klockan 22.15 skulle vi knacka på de rosa dörren på plan 2 för att komma in till matstället. Låter det suspekt? Ja, lite måste jag säga. Med oss hade vi våra vänner I & L, som älskar god mat, tror att de är de jag känner som gillar riktigt god mat mest i hela världen.

Maten började inte serveras förräns vid typ 23-tiden och för en kvällstrött människa som mig var det lite väl sent men jag höll ut. Jag hade preppat mig själv med att sova ett par omgångar på dagen. Maten var tillagad av förra året kock Filip Fastén och han var där och gled runt för att presentera sina rätt. Det var grönsaksinspirerade rätter med olika spännande kombinationer. Kombinationer som jag inte provat på tidigare och vissa rätter var ljuvliga, och andra inte riktigt lika goda.

Stället hade öppet till klockan 5 men riktigt så länge klarade inte vi att hålla ut. Det kändes som att när vi gick hem vid halv 3 så var vi mätta och nöjda. En trevlig kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar