söndag 1 mars 2015

Fynd

Förra helgen när jag var på Gotland hittade jag en massa finfina fynd som jag inte kunde motstå. Som tur var åkte jag med en ganska tom men liten resväska. Det var lite meant to be, tror jag.

Den här snygga klänningen hittade jag på Kupan i Hemse. 75 spänn, som hittat!
Roligt mönster i lite läskigt tyg. Troligtvis från typ 60-talet och som någon gammal tant haft i hela sitt liv. Nu får den bo hos en ny tant, dvs mig.

Lite nyare klänning från ett franskt postorderföretag. 50 kronor.

Den här vackra klänningen fick jag av min älskad vän C. Så himla fin. Kommer alltid vara henne evigt tacksam för att jag fick den av henne.

Ännu en rolig klänning, om än lite noppig. Det skulle jag tro att jag kan åtgärda. 30 kronor fick jag ge för den på Kupan.

Blå, ja den är faktiskt blå även om det är svårt att se på den här bilden, skinnkappa. Supersnygga detaljer i bak och den har antagligen använts en hel del. Lite sliten men det tycker jag att skinn ska vara. Kläder är till för att användas. 125 kronor fick jag ge för den på 9 liv.

Bästa köpet var nog den här kappen. Superkvalité, mohair och ull, från ett företag i Västtyskland. Den ser knappt använd ut och det var dessutom halva priset på den. Hel 40 (!!!) kronor fick jag ge för den. Det är galet billigt och att ingen hade köpt den innan kan jag inte fatta. Love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar