måndag 23 mars 2015

Cykelsäsongen är igång

Idag har jag cyklat till jobbet för första gången det här året. Och jag kunde ju ha valt en bättre dag att börja med detta. Det var snöblandat regn så jag var härligt blöt och nedkyld när jag kom fram till kontoret. Men det kan bara bli bättre med den här starten tänker jag.

Det viktigaste är att jag har börjat med cyklingen i alla fall och planerar att de dagar som jag är hemma från Småland så ska jag cykla för att få upp lite flås i alla fall. Mina promenader ska jag fortsätta med så klart men det är skönt att bli lite svettig också.

Väldigt passande så kom det idag ett mail om att det är dags för den årliga cykelservicen som man erbjuder på här på jobbet. Jag gick genast in och anmälde mig för det är en bra sak, att få sin cykel servad en gång om året. Förra året bytte massa saker så förhoppningsvis så klarar jag mig lite bättre den här gången. Min cykel är 15 år så jag har verkligen fått igen de pengarna.

Jag har dessutom hört på radion idag att det är stora bekymmer med tågtrafiken då det är något fel på någon växel och det påverkar alla tåg. Att då kunna ta sig till jobbet för egen maskin känns himlans bra (och billigt).
Det var lite lerigt på vägen hem...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar