söndag 29 mars 2015

Söndagsaktiviteter

Idag har jag bara gjort en massa måste-saker men det har gått bra. Har haft massor med energi så det har varit rätt lätt att motivera mig till att göra det här tråksakerna.

I nästa vecka kommer vännerna A & S på middag och jag vill verkligen att det ska vara städat tills dess så idag har vi storstädat här hemma. I sex timmar har vi hållit på och det känns så himla bra nu efteråt. Lister har torkats, soffan har dragits ut, spisen har skrubbats, matta har tvättats och möbler har putsats. Inte saker som vi gör varje vecka direkt....

Att regnet vräker utanför gör att det är lite lättare att motivera sig till det här trista. Det är inte så att jag direkt känner att jag vill ut och cykla en runda.

Har också suttit och pluggat i 3 timmar. Också något som jag verkligen behövde göra då jag ska skriva tenta om någon månad. Och tills dess måste jag plugga, plugga, plugga och plugga lite ytterligare. Vi har satt upp en studiegrupp på jobbet så jag känner mig motiverad att hålla jämn takt i den. Vill ju inte vara den som är sämst och minst förberedd. Det är bara att köra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar