måndag 21 december 2015

Årets kortaste dag

Idag är årets kortaste dag. Imorgon börjar det vända mot ljuset igen. Det är svårt att fatta att det snart är över och jag vet att det kommer ta någon månad innan jag verkligen kommer fatta att det här mörkret är på väg bort igen. M E N det är så otroligt skönt att vi är på väg mot våren och sommaren.

Igår var det +13 grader när jag åkte hem från Uppsala och det är galet varmt så här års. Aldrig har vi haft det så här i december. Det här med att vi kommer ha snö på julafton kan vi bara glömma och jag tycker liiite synd om barnen som har jullov och inte har någon snö att leka i. Och ja, det blir mycket ljusare med snön men jag föredrar 13 grader. Jag har inte ens plockat fram mina vinterskor ännu utan kör med vanliga skor, dock inte ballerinor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar