söndag 13 december 2015

Göteborg

I veckan som gick var jag i Göteborg och jobbade. Istället för att åka hem på fredagskvällen så stannade jag kvar och hängde med vännen T som bor där. Vi tog en promenad hemifrån henne till andra sidan vattnet för att gå på julmarknad på Konsthallen RödaSten. Det var inte en vanlig traditionell julmarknad utan mer design och konsthantverk. 

Vi kom dit tio minuter efter att de öppnade och det var redan då lång kö. Många som ville in och kika och handla. Tyvärr var det föööör många som trängdes där inne och vi gav upp då det var helt omöjligt att kika och komma nära de olika försäljarna. Jag handlade inte något men det var kul att få kika litegrann.

På eftermiddagen tog jag tåget hem till Stockholm och det var som tur var inte försenat och jag satt i tyst vagn. Hur bra som helst gick det. Ibland funkar det!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar