onsdag 23 september 2009

Lycka

Lyssnade på ett inslag om lycka idag och fick tips om denna blogg, Lyckobloggen. Den drivs av forskare som forskar kring vad är lycka, finns det gemensamma faktorer i världen kring lycka, vad kan vi göra för att uppnå detta osv. Lite intressant och väl värt att fundera på.

Punkt 1 på enkla Lyckotips, Oprah W hade detta som ett stående inslag i sitt program för säkert 10 år sedan, skriv ner något du är tacksam för varje dag. Väldigt effektivt och enkelt.
Dessa är mina 3 punkter som jag är tacksam för idag (stort som smått):
  • Peter kom och hämtade mig på Kungstappen när jag mådde kasst idag, tack för att du finns i mitt liv
  • Solen visade sig på sitt bästa humör idag & värmde min näsa
  • Att jag har ett fint hem att vila & njuta av varje dag
Vad är lycka för dig? Och är du lycklig?

3 kommentarer:

  1. Men vilket blogg-tempo, hur ska man hinna med?
    Lycka för mig är att plocka är det är höst - höstmodet är bäst och de fina färgerna i naturen. Och att få borra ner näsan i håret på mina sovande, gosiga ungar... och att få en stund för mig själv då och då...
    Kram

    SvaraRadera
  2. Japp nu är jag back in business igen :-) Underbara saker att vara lycklig över!

    SvaraRadera
  3. "att plocka är att det är höst..." ha ha ha jag skriver så bra! (plocka fram höst kläderna - äsch jag skriver bara att det är höst...- så gick nog tankarna där)

    SvaraRadera