torsdag 24 september 2009

Veckans snackis

Innan jag åkte till Kina hade jag aldrig ens hört talas om TV-serien Svenska Hollywoodfruar, och än mindre om Anna Anka. Under resan upplyste en kollega mig om vad som försigick hemma i Sverige på alla löpsedlar, Anna Anka hade tagit över världen!!

Sådana här fenomen intresserar mig och självklart har jag varit tvungen att titta på vad det är som har orsakat detta spektakel och mycket riktigt, det är ngt som tidningarna har skapat, igen...

Visst Anna Anka säger ett och annat som inte är politiskt korrekt i Sverige, men vad ska hon göra? Det är TV, det är fiction... Det måste till lite kontroversiella uttalanden för att det ska bli "intressant". Ingen, och då menar jag verkligen ingen, skulle vara intresserad av en hemmafru i Bräkne-Hoby...

Själv tycker jag att det är lite komiskt att en av hemmafruarna, Maria, mest springer runt som en yr höna och oroar sig om hennes kompis har hört att hon snackat skit om henne eller inte... Tänk vad livet måste vara skönt att leva med sådana stora problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar