tisdag 1 september 2009

Svininfluensan

Jag har idag lyssnat på radio i massor och jag är förundrad över alla dessa människor som är hysteriskt rädda för svininfluensan. Frågorna verkar aldrig ta slut... Det var telefonväkteri på P4 och vissa av de frågor som kom in... jag bara undrar hur dessa människor överlever sin vardag överhuvudtaget?

Det är långt farligare att åka bil, gå över gatan, cykla på en trafikeradväg, gå ut en fredakväll i Stockholm... Men media har verkligen gjort sitt "jobb" och skrämt upp alla dessa människor mycket.

Själv är jag inte ett dugg orolig, tänker inte på det, tvättar inte min händer oftare än tidigare (och absolut INTE med bakteridödande medel, jag vill ha kvar mitt normala immunförsvar som har gjort ett sagolikt bra jobb i 33 år hittills), och fnyser lite när jag hör ännu en reporter flåsa i radion om att ett nytt FALL har bekräftats. Snälla, kan ni inte sluta nu? Det finns mycket intressantare saker att rapportera om.

Nöff, nöff på er!!

2 kommentarer:

  1. Jag är oxå riktigt trött på allt babbel om denna svininfluensan....hörde senast idag att är man mellan 25 och 35 år är man i riskzonen...suck, ja den som lever får se

    SvaraRadera
  2. Håller helt med. Låt alla andra vaccinera sig så finns det ingen risk att bli smittad :-)
    //P-A

    SvaraRadera