lördag 23 juli 2011

Choklad, choklad, choklad

I Rinkaby finns det en liten chokladstudio som heter Minas. Det är en tjej som satsar allt på choklad. Roligt att det finns människor som vågar och det tycker jag verkligen ska premieras. Vi gick dit efter att första ha shoppat loss på byns andra stora besöksmål, Gittes Tygkälla. Tur att de ligger vägg i vägg. 

På Gittes Tygkälla hittar du verkligen allt du kan tänka dig i tygväg, till ett bra pris. Jag köpte tre snygga tyger som jag ska förvandla till kjolar vilket år som helst.

Choklad är inte min grej men vad gör man inte för att stötta den lokala handeln.

Några chokladexempel

Olika chokladskapelser

Vad får det lov att vara?

Värt ett besök om du har vägen förbi. På sommaren har hon öppet alla dagar utom söndagar.

Det är en gammalt stall som är ombyggt till chokladstudio. Mysigt och hemtrevligt.

4 kommentarer:

  1. Där hade jag kunnat tillbringa en hel dag!

    SvaraRadera
  2. Intressant har aldrig hőrt talas om. Ligger den i Centrum sá man inte grér vilse. Har tidigare handlat mycket grőnsaker dár och sá feta ost. Men nu ár det lite bángligt att áka dit kommunalt főr att handla tvá kilo tomater och feta.

    SvaraRadera
  3. Kanske du tänker på Rinkeby, M? Detta är RINKABY utanför Kristianstad :-))

    SvaraRadera