söndag 3 juli 2011

Rensa, rensa, rensa

Insåg att vi snart ska åka på turné runt om i Sverige och en av anhalterna är Ullared som vanligt. Som det proffs jag är har jag nu inventerat hur det ser ut med plastpåsar, plastfolie, diskmaskinsmedel, roll-on-fronten, för att kunna handla det som just vi behöver. Vill ju inte göra det misstaget att komma hem med 14 3-liters plastpåseförbackningar och inse att det var 2-liters som vi behövde. Det gör bara amatörer.

Nu har jag en lång lista med saker som ska handlas och iom detta så passade jag på att städa ur en del av våra skåp. Det händer ungefär en gång per år men då slängs det en hel del. Hittills har jag i alla fall slängt 6 påsar med olika saker som jag inte ser att vi behöver, allt från nästan tomma schampoo-flaskor till platspåsar som man fått när man handlat i ngn affär. Sånt som bara lyckas staplas på höjden och bredden men nu, nu är det tomt och fint i skåpen. Redo för att fyllas på på nytt igen, med saker från Ullared.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar