torsdag 17 maj 2012

Ledig dag

Otroligt skönt att vara ledig en torsdag så här mitt i maj. Det känns lyxigt och nästan lite busigt. Fast alla andra är lika busiga i sånt fall.

Tillbringade förmiddagen vid min symaskin. Passade på att sy ett par gardiner och planerade sedan för att sy en kjol men det tog stopp. Saknade rätt nål, måste ta mig till tygaffären i Sumpan imorgon för att hör mig för. Har fem olika tyger som ska bli kjolar är det tänkt. Lycka!

Efter mitt syäventyr drog vi till Petit France för att avnjuta lite franska läckerheter. Peter landade från Paris igår så han hade lite abstinens. Tur att vi kunde stilla hans hunger på franska kakor. Vi satt en lång stund och bara njöt av solen, utsikten, människorna runt omkring oss och godsakerna. Det här är verkligen ett av mina favvoställen i Stockholm.

Nu ikväll har vi bokat vår resa till Budapest i sommar. Vet att det kommer att vara tokvarmt men då får vi ta det lite lugnt bara. Vi får väl hoppa ner i en pool någonstanns och bara njuta av livet. Det blir fem nätter på ett hotell som en kompis rekommenderade. Har redan bokat in oss på en av stans två Guide Michellin-krogar, man måste ju prova på om man kan. Onyx heter restaurangen och den verkar få strålande recensioner av folk som varit där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar