lördag 19 maj 2012

Öppna ateljéer i Gustavsberg

Ännu ett utflyktsmål som jag kan rekommendera dig, Gustavsbergs hamn. Idag hade konstnärerna i hamnen, G-studion, öppet hus. De har det typ 3 gånger om året och då får man gå runt och kika på vad de gör. Och självklart kan man handla av dem. Jag tror att vissa av dem drar in alla pengar under just de här tillfällena. Det är i alla fall lyxigt att kunna gå från rum till rum och kika. 

Vackra, vackra byggnader

Det här är en av mina favvoateljéer, Ann-Britt Haglund. Vackra keramik bollar.

Vill ha, vill ha, vill ha...

En gammal kollega till mig, Claes, vars fru är mycket begåvad gör dessa vackra saker. Hennes ateljée är alltid proppfull. Jättekul för  Monica att det går bra.

Hennes kronor går åt som smör i solsken på de här tillfällena. Kanske har du sett dem tidigare? De säljs lite överallt.

Det här var en ny bekantskap för mig. Roliga glasdekorationer som man sätter i blomkrukan.

Det här är en annan av mina favvostudios. Hennes vackra hjärtan och skulpturer tilltalar mig mycket.

Den här hästen tycker jag är hur cool som helst.

Ljushuvud?

Utanför själva studion finns det även en inredningsaffär. Man blir sugen på att handla hem...

Vackra blommor. Och en prins att kyssa.

Många fikar på Caféet. Vacker utsikt får man njuta av.

Bäst att passa sig så att inte Farbror Polisen tar en.

Mitt sällskap för dagen, Tommy.

Båten Gustafsberg VII kom på besök 

Lite fler huvuden

Så enkelt, så snyggt, så vackert

Ordning och reda

Vackra krukor och ljusstakar. Jag fascineras av grått och vitt. Vackert och enkelt.

Undrar vad man ska dricka?

Självklart så fikade vi lite också. Det måste man göra. Gott och prisvärt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar