fredag 18 maj 2012

På tur i Sumpan

Har hängt lite i Sumpan idag. Det är ju inte så långt bort... Men jag är inte där så ofta egentligen. 

Idag hade jag dock ett mål, tygaffären på Järnvägsgatan. Detta för att få råd och tips kring mitt kjolsyende. Jag hade efter att ha googlat lite inte rätt nål hemma, en tvillingnål behövde jag för den typen av tyg som jag köpt. 

I tygaffären hittade jag min nål och också en massa tyg. Inte lika mycket som hos Gitte i Rinkaby men ändå tillräckligt. Kunde dock hejda mig och köpte inte något tyg, jag har ju en del hemma som jag borde ta hand om först och främst.

Tycker att det finss så himla mycket fina och roliga knappar. Om du inte har varit hos Knapp-Karlsson i Göteborg så har du missat något. Gå in där om du kommer till Götet. Det är en upplevelse,

Efter besöket på Järnvägsgatan så tog jag mig över till andra sidan järnvägen, till Marabouparken. Parken är verkligen vacker med alla blommor. Det var inte så mycket folk här som du kan se på bilderna...

Vackra blommor

Längst ner i parken finns den här lilla paviljongen

...som har massor med tulpaner framför sig

I den här lådan fanns det filtar och fårskinn som jag svepte om mig när jag satt och fikade i solen. Väldigt praktiskt!

2 kommentarer: