måndag 20 augusti 2012

130-års kalas

I lördags hade mamma och pappa 130-års kalas. 
De fyller båda jämt i år så då passade de på att fira det tillsammans.

Förberedelser i köket pågår.

Jag var ansvarig för dukningen och gick all in. Rosa ska det vara så klart!

Körde en enkel dukning men det blev fint i den stora salen.

L är min guddotter. Rosa, prickigt och Hello Kitty. Hon måste brås på mig!

En av de 2 fantastiskt duktiga vännerna till Malin som hjälpte till. Utan dem hade vi aldrig klarat av det.

Undrar vem som döljer sig här bakom?

Det är ju Leila... Nej, Malin är det ju.

Välkomstdrinken.

Kalasets äldsta, E. 

Min faster M.

Mamma och pappas granne P-J.

Pappas kusin T.

Och så min kusin B.

Härliga Å

Drinkarna serverades för fullt.

Två mammor

E på upptäcksfärd

Några av de goda snittarna som Syster A gjort

J och L i full gång fart att svara på kluriga frågor om födelsebarnen

Och här är den yngsta kalasdeltagaren, I

Storasyster E

Kalasfin

Några av alla rätter som serverades på buffén

Matdags

Och sångdags

Och så hade vi femkamp, så klart

Det gäller att pricka rätt

... då får man många poäng

Stövelkastning är också en vanligt förekommande gren. Varför är den inte med i OS?

Actionkort

Vad döljer sig på filten?

Här gäller det att skala ett äpple så långt som det bara går

B & K i samspråk

Och så hade vi tårt- och bullkalas på slutet.

Jag hoppas att alla blev mätta och glada. Trevligt hade vi det i alla fall.

2 kommentarer:

  1. Vad roligt!!! Vilket kalas och dukningen var kanonfin!

    SvaraRadera
  2. I allt elände så var det trevligt. Jag är nöjd med den enkla dukningen. Vad lite blommor kan göra susen.

    SvaraRadera