fredag 10 augusti 2012

Loppisfynd

Älskar loppisar. Och då menar jag riktiga loppisar. Inte loppisar där varje sak kostar 50 spänn, utan prissättningen är mer human och man blir lite glad när den som säljer säger 10 spänn eller 15 spänn eller kanske 5 spänn.

Vi hittade en när vi var på kvällspromenad nere i Skåne. En gammal tant blev ruskigt glad för att vi hittade fram till hennes loppis. Och lika glada blev vi! Jag hittade ett par äkta tantskor för 15 spänn, snygga och sköna. Och så dessa små ljuvliga tallrikar! Röstrand och Gustavsberg. 50 spänn för ett helt kalas med tallrikar. 

Myrtenkrans heter den till höger men vet du vad den vänstra heter så vore det toppen. Är från Rörstrand.

De ska jag nu njuta av att äta bullar på. Samtidigt som jag dricker mitt kaffe ur min kopp från Blå blom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar