torsdag 2 augusti 2012

Wanås slott

Som den sanna kulturtant som jag är har jag i sommar besökt vackra Wanås slott. Och gör man det så får man årskort. Hurra, nu har jag ännu ett kulturtantskort i plånboken.

På Wanås har man konstverk i en stor park och du promenerar rakt ut i naturen och hittar här och där moderna konstverk. Vissa förstår du inte alls vad de handlar om, vissa behöver du inte förstå vad de handlar om men det är vackert och intressant. Väl värt ett besök om du är i korkarna runt Kristianstad eller Hässleholm.

Här kan man fika. Det gjorde vi.

Om du går på pumpen...

Ett konstverk. Peter alltså.

From above.

Ett helt våningsplan var invirat med massa trådar. Rad efter rad efter rad...

Här skrev du din önskan och satte upp i ett träd.

Det är ett projekt av Yoko Ono som var här förra året.

Och helt plötsligt så har du ett gäng med gulmålade träd.

Tittut!

Som ett stort pussel. Ett färgglatt pussel.

En stor snäcka mitt i skogen. Och en hoppande man. Vad är mest troligt att du möter?

Wanås slott i bakgrunden

En kyrka?

Och här, en stor röd boll i ett träd. 

Du leker på egen risk

Kan jag ta mig ut?

Kissande kvinna

Glad? Ledsen?

En stor spegel/konstverk

Snyggingar!

Wanås slott

Självklart har man en shop. Och i år har man utökat med lokalprodukter som must, marmelad, sylt och liknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar