torsdag 2 augusti 2012

Lilla skärgårsturen

En mycket bra idé som minvän G kom på var att vi skulle ta en båttur ut i skärgården. Och när man dessutom känner guiden, J, så kan det inte bli mycket bättre. Vi bokade in oss på Lilla skärgårdsturen med middag med Strömma och fick njuta av en vacker kväll med intressanta historier. 

Bland annat om att det finns öar med namn efter veckodagarna, allt för att man skulle komma ihåg vilken av öarna som kossorna skulle beta på just den dagen.

Vacker träbåt

M och jag inför middagen

Så här ser det ut backstage

Vackra paret G & M. Tack för att jag får vara er vän!

Bästa guiden J, som kan ALLT! (om inte så finns det Google...)

Work with your face, M!

Vackra båten som vi åkte med

Sen när vi kom i land så drog vi till Mälarpaviljongen, ovanligt va...

... där även P slöt upp.

Snyggposé!

6 kommentarer:

  1. Gillar (med lite avundsjuk underton ;) )

    Hoppas allt är bra! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag gillar oxå! Väldigt vacker tur. Du får komma och hälsa på så åker vi den tillsammans. kram

    SvaraRadera
  3. Världens snabbaste stockholmsvisit på söndag morgon till måndag morgon - spenderar den dock på mosebacke för Cornelisdagen!

    Men det blir fler turer fram över!

    SvaraRadera
  4. Världens snabbaste stockholmsvisit på söndag morgon till måndag morgon - spenderar den dock på mosebacke för Cornelisdagen!

    Men det blir fler turer fram över!

    SvaraRadera
  5. Oj nu var jag dryg (lika dryg som din ordverifiering)

    SvaraRadera
  6. Härligt med Mosebacke. Är inte i stan så jag kan tyvärr inte ens komma förbi och säga hej. Men välkommen en annan gång. Kram

    SvaraRadera