tisdag 14 augusti 2012

Födelsedagsfirande

Gårdagen var Peters. Jag hade planerat ett gäng med små överraskningar, från morgon till kväll. 
Och jag tror att jag lyckades att inte avslöja för mycket innan.

Dagen började med tårta, ljus, present och sång.

Sen åkte vi in till stan för att få pedikyr. Första gången för Peter och jag tror att han gillade det. 
Enligt hon som gjorde det så hade han smala och fina fötter :-) Mina var inte lika fina, och jag skyller på högklackade skor...

En sen lunch intogs på La Neta. En liten mexikansk restaurang på en tvärgata till Drottninggatan. Smakade som i Mexico. Gå dit om du gillar äkta mexmat, inte Santa Marias fredagsmysmat...

Vi beställde in lite olika saker.

Självklart lite chips och guacamole. Mums.

Efter det gick vi till Ladurée på Grev Turegatan. De har verkligen macarones delux. 
En litet paradis här mitt i stan som öppnade i maj i år. Ser likadant ut var du än är i världen och det andas lyx och Paris.  

Vi traskade ner till Strandvägen och satt och njöt i solen.

Och så käkade vi våra små gottigheter. Pistage, viol, citron och hallon. Det är som små konstverk.

Sist på kvällen så hade jag bokat in oss och våra vänner på B.A.R. Peter visste inte om det och blev lite överraskad att de var där när vi kom. 

Vi har varit på väg till B.A.R massor med gången men aldrig lyckats få bord. Därför bokade jag en månad innan den här gången. Maten var ljuvlig och jag lokalen var fullsatt. Mycket poppis ställe som är värt att besöka.

Fina U

P i bakgrunden


Hela kvällens gäng. M saknades men hon roar sig på annat håll. 
Tack vänner för att ni kom och firade min Peter Pan.

Efter maten lallade vi hem i den ljumma sommarnatten och kände oss lyckligt lottade över att ha varandra och så fina vänner. Grattis ännu en gång, finaste Peter Pan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar