tisdag 14 augusti 2012

Skor från Tunisien

Tunisien är bra på många sätt. Ett är att skor är väldigt poppis och billigt. Skoaffärerna är många och utanför trängs vi, alla skoälskare. 

Om man sedan vill testa något par (risken är att man vill testa många) så får man ta med sig en tant ut från affären och peka vilka det är som du vill testa. Alla skorna står i skyltfönstret nämligen. Sen berättar du vilken storlek som du vill prova. Allt på franska eller arabiska. Jag har nu lärt mig min storlek på franska. Nästa gång får det bli på arabiska.

Sedan sitter man ner på en stol och tanten letar upp ens storlek, eller den storlek som de har. Ibland finns inte exakt den storlek som man vill ha men det säger de inte, utan ger dig en större storlek och hoppas att du inte märker det. Men det gör man ju...

De hjälper dig sedan att sätta på skon och så får du traska runt till allas beundran i affären. Och har du tur får du testa den andra också. 

Sen är det bara att på arabiska fråga vad den kostar och vad de än säger så börjar du konstra och säger att det är för mycket. Skorna är inte värda så mycket, men vad sägs om det här priset istället? Och så håller man på så en stund (det här är typ på en Scorett-butik) och sen kommer man fram till att skorna ändå ska bli lite billigare. Alla glada och nöjda!

Här nedan kommer de som jag köpte den här gången. Vad de kostar? Inte mycket... som tur är...

Glammiga lila ballerinor

Lagom hög klack. Jag fick dessa av släkten. 
De hade nog tröttnat på att jag gick i Havaianas hela tiden...

Söta ballerinor

Älskar prickigt.

Söta blommor och de här man matcha med det mesta i min garderob.

I got flowers on my shoes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar