tisdag 22 januari 2013

Barcelona, Barcelona

Park Guell åker jag alltid till. Sitter där och kikar på folk.
Hur bra och kul det än är på Nya Jobbet så längtar jag efter min årliga tripp till Katalonien och Barcelona.

Det är den trippen som gör att jag klarar mig igenom en annars så trist februarimånad och då jag har chansen att fylla på lagret av den godaste tonfisken jag vet och Fruta y leche-förrådet. Jag älskar att gå på Mercadona och botanisera bland hyllorna.

Och skorna. Skor! Skor! Skor! Det finns många av den sorten i Barcelona. Många vill dessutom gärna bo hemma hos mig. Hur ska jag kunna stå emot alla dessa frestelser? De finns överallt. Jag har 4-5 stycken butiker som jag alltid besöker.

Men allra, allra bäst är att få träffa vänner från när och fjärran. De är i stan för att jobba men på kvällskvisten  samlas vi på tapasställen i stan och bara njuter. Självklart ska vi till den galne gubben och hans restaurang. Det är en fröjd att hälsa på hos honom, man vet aldrig vad som kommer att hända under hans "show".

Förra året var det rekordvarmt de dagarna jag var där. Runt 22-23 grader och strålande sol. Satt på stranden och läste böcker och bara njöt av att jag fick vara där just då. Ja, jag räknar ner om du undrar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar