måndag 28 januari 2013

Payback time

När vi var bortresta så kom årsbeskedet från CSN som berättar hur mycket pengar som man ska betala tillbaka och hur mycket det är kvar på lånet. Jag hade helt glömt bort att kika på min plan men i fredags så påminde mig en kollega om det.

För min del så börjar det närma sig slutet, det är inte så många år kvar alls. Med en snabb uträkning så borde det vara ungefär 3 år, sen är jag skuldfri från det här lånet.

Eftersom det är så förmånligt vad gäller räntan så kommer jag inte betala av snabbare heller. Tror att räntan ligger på typ 1,4 % i och med att jag har det gamla lånet. Då känns det bättre att betala av på lägenheten.

Jag tycker att det har gått ganska snabbt att betala av trots allt. Jag tog fullt lån under 3,5 år och sen var jag på CSN-semester i Spanien ett halvår. Det är verkligen en fantastisk förmån som vi har i Sverige som gör att vi alla kan plugga vidare oavsett om vi har rika föräldrar eller inte. Sen är det upp till var och en att förvalta den här möjligheten och göra det bästa av den. Tack och bock för att jag fick den här chansen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar