tisdag 1 januari 2013

Pysseltips

Fick tips om att man kan göra "godisarmband" av vanliga pärlplattepärlor. Det vill jag testa och när alla andra tokshoppar TV-apparater, iPods och kläder så handlar jag pärlor. Så här gör du:

Sätt på ugnen på 200 grader och sedan ställer du upp pärlorna på vanligt bakplåtspapper.
Sätt in plåten försiktigt. du vill ju inte att alla pärlorna som har tagit en lång stund att ställa upp ska ramla omkull, och koka lite kaffe medans...

... pärlorna smälter inne i värmen. 5 minuter tar det för dem att sjunka ihop så håll koll på tiden.
Trodde det skulle lukta plast men det gjorde det inte.

Låt pärlorna svalna och sen sorterade jag dem i färger. 
Blev riktigt glad av denna färgkavalkad.

Och så gjorde jag tre armband med mina nya och glada pärlor. 

Lätt som en plätt och inte var det svårt alls. Klarar jag det så klarar du av det, jag lovar.

7 kommentarer:

  1. Bra idé! Tack
    Och gott nytt år! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja testa, det var lite kul att göra.

    SvaraRadera
  3. bra skit! Det där låter roligare än att läsa och sammanfatta en NASA rapport.

    SvaraRadera
  4. Gör ett armband istället.

    SvaraRadera
  5. Meeeen! Vi skulle ju testa tillsammans!

    SvaraRadera
  6. Jag kunde inte hålla mig... Gör gärna fler dock.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tjoho! Jag tyckte det verkade skitroligt!

      Radera