tisdag 22 januari 2013

Dagens

Känsla: sorgsen. Idag fick jag reda på att en arbetskamrat gått bort efter en tids sjukdom. Hon har ryckts bort alldeles för tidigt och två barn är nu utan sin mamma. Att jag är lite hostig och förkyld, vad gör det? Det går över! Perspektiv, perspektiv, perspektiv.  

Längtan: vad kan man längta mer efter än vår, värme och varma kvällar på Mälarpaviljongen? Snälla snön, försvinn nu.

Köp: inget alls. Hade tom matlåda med mig idag.

Kläder: svart kjol och röd/svart/vit blus. Fint ska det vara.

Mat: hemmagjord salladsblandning till lunch och den otroligt, fantastiska och kulinariska middagen bestående av kycklingköttbullar och potatismos. Mums!

Goda: lite ost och kex så här på kvällskvisten.

Planer: att bli frisk så snabbt som möjligt. Har ju så mycket kul planerat för den kommande veckan. Inte tid att vara sjuk då.

Guldkant: att jag har fått beställa telefon och dator idag på nya Jobbet. Jag fick bestämma. Jag själv! Ahhhh det var inte igår. Litet och lätt blev det.

Bästa: att jag tillsammans med min chef i stort sett har spikat att i april så åker jag på två veckors intro.kurs i Seattle. Hinner inte riktigt med nu i februari och mars men förhoppningsvis i april. Ser fram emot det. Väldigt, väldigt mycket. Kommer vara asjobbigt men askul.Och att jag fick träffa bästa, bästa, bästa T på jobbet idag. Gud vad jag har saknat henne. Och vad jag är glad att jag får jobba ihop med henne igen. 
Sämsta: att jag fått det här dödsbeskedet. Det är alldeles, alldeles, alldeles för många vänner som drabbas av sjukdom och sorg just nu. Gör ont i hjärtat.

Fix: plockat lite, diskat lite, vattnat lite. Inte så mycket av något.

Humör: ledsen och glad på en gång. Märklig känsla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar