söndag 20 januari 2013

Boktips: I huvudet på en normalstörd

Jag läser, som många vet, ganska mycket och mest hela tiden. Det är alla möjliga böcker som jag tar mig igenom beroende på humör och tid.

I år försöker jag samla alla de böcker jag läst under sidan Jag läser 2013. Så att jag kan hålla reda på vad jag har läst och inte. Det är inte alltid som man kommer ihåg det.

Just nu läser jag I huvudet på en normalstörd av Pär Johansson. Jag har lyssnat på hans Sommar-program och jag har sett otaliga intervjuer med den här fantastiske mannen. Ändå blir jag lika tagen och tårarna trillar nerför kinderna när jag läser om de här människorna och vad de har varit med om. Och vilken tur de haft som mött Pär och fått chansen att göra något fantastiskt med sina liv.

Det här är en bok som jag tar med mig och som jag vet att jag kommer komma tillbaka till då och då för att påminna mig om att vi alla är värda en chans. Normalstörd eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar