söndag 27 januari 2013

Söndag med familjen

Vi började dagen med en frukost i Uppsala hemma hos Syster M. Visst är hon snäll som går upp tidigt en söndagsmorgon för att baka scones till oss? Det kan också vara för att hon önskade få skjuts ut till Skogen och det var ett krav för att vi skulle komma och hämta henne. 

Sen åkte vi ut till Skogen och föräldrarna som bjöd på mat. När jag kommer ut dit blir jag alltid så trött och somnar helst på kökssoffan. System M tycker att det är konstigt att jag kan somna så på en gång men det är ett trick jag kan. Jag kan somna varsomhelst i stort sett och det väldigt fort. 

För en gångs skull så spelade vi inte en massa spel utan istället gick vi över till farmor och la pussel. Hon hade satt igång med ett stort pussel med många bitar och ett motiv över Stockholm. Vi hjälpte så klart till och tillslut fick vi alla bitar på plats. Det är kul att pussla tillsammans så här.


Mums för alla småfåglar och ett och annat rådjur.

Borde inte tomten sova snart?

Stör ej, pusslande pågår.

Mer mat för hungriga fåglar

Resten av den här söndagskvällen ska jag göra massa roliga saker som att betala räkningar, plocka undan tvätt, läsa på lite till jobbet och förbereda mig inför mitt målsamtal som jag ska ha med min nye chef imorgon. Verkligen en massa roliga saker att avsluta helgen med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar