lördag 3 januari 2015

Året som har gått

Jag brukar inte göra någon årsresumé men i år gör jag en a' la UnderbaraClara. Tänkte att det kunde bara lite kul att reflektera över året som har gått.

Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Jag "flyttade" till södra Sverige i veckorna. Nu låter det dramatiskt men det handlar om att jag har ett uppdrag neråt landet. Jag packar min väska varje söndag och drar söder över. Kommer hem på fredagskvällen. Det blir många, långa dagar hemifrån.

Genomdrev du någon stor förändring?
Nej, inte vad jag kan påminna mig om.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Japp, bland annat Anders och Dorte som fick en dotter samt på självaste julafton kom en tredje liten tjej till Calle och Cicci. Sen är det säkert fler men som jag inte kommer på just nu... (sorry...).

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Antagligen 31 december för då firade vi nyår på ett stort torg i Lissabon, tillsammans med 100.000 andra. Älskar att få uppleva glädjen på andra håll i världen. Vi har kommit fram till att det är vår grej att fira nyår på ett nytt ställe varje år. Vi får se vad det blir nästa gång.

Vilka länder besökte du?
Det skrev jag om här.

Bästa köpet?
Måste vara alla biljetter till alla härliga resor. Jag älskar att resa. Och då menar jag inte i jobbet utan mina privata resor till ställen som jag själv har valt att åka till...

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Al Pitcher! Vi var på hans föreställning i Uppsala och det var hysteriskt kul. Som vanligt.  

Saknar du något under år 2014 som du vill ha år 2015?
Mer tid tillsammans med Peter Pan. Det har blivit dåligt med det iom jobbet. Att vara hemifrån så här mycket är inte min grej.

Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat... Det har jag inte gjort mycket alls sedan jag drog söderöver. Visst jag promenerar i massor men inte någon dans, inte någon styrketräning. Måste blir bättre på det 2015.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Slösurfat... Istället för att ta tag i saker så slösurfar jag planlöst. Väldigt slöseri med tiden. Det måste jag bli bättre på att skippa.

Favoritprogram på TV?
Nu tittar jag väl kanske inte så mycket på TV men på Netflix finns The Good Wife, Suits och House of Cards. Det är bra serier. Och Dicte, en dansk serie som jag gillar. Danska serier är alltid bra.

Bästa boken du läste i år?
Jag läst alla Jussi Adler-Olsens böcker i sträck. De var riktigt bra! Alla böcker som jag läst under 2014 finns här.

Största musikaliska upptäckten? 
Det är Weeping Willows som jag aldrig har lyssnat på men som jag fick den stora glädjen att lyssna på i Uppsala. Syrran tog med mig på deras julkonsert och det var magiskt!

Vad var din största framgång på jobbet 2014?
Att jag har tagit mig an ett stort projekt hos ett stort företag. Det är inte lätt men väldigt lärorikt.

Största framgång på det privata planet?
Att Peter Pan och jag har varit tillsammans i 11 år. Det är L Ä N G E! Vi tycker inte alltid likadant och vi bråkar ibland som bara två som tycker om varandra kan bråka men vi blir vänner sen. Det är det viktigaste.

Största misstaget?
Kommer verkligen inte på något... Och det kan du som är hobbypsykolog säkert analysera...

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Tyvärr ledsnare. Det har nog med åldern att göra. Att saker blir så allvarliga. Måste försöka bli gladare under 2015.

Något du önskade dig och fick? 
Oh ja! Jag önskade mig små frukostbrickor i julklapp och jag fick 4 olika. Så himla fina och jag blir så glad nu när jag ska äta och har de som underlägg.

Något du önskade dig och inte fick?
Den där miljonen som jag alltid hoppas att jag ska få när jag skrapar Trisslotter. Men plötsligt händer det har jag hört.

Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Då gick vi på restaurang Stråket som tyvärr numera inte finns längre. Så himla trist!
Dagen efter åkte vi till Vaxholm för att bo på hotell och käka mat. I år hade vi sällskap av A & H som också bodde på hotellet tillsammans med oss. Väldigt bra födelsedagshelg måste jag säga.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Möjlighet att träffa mina vänner mer. Att jag skulle ha sovit bättre. Att jag skulle ha tränat mer.

Vad fick dig att må bra?
Alla mina härliga resor till när och fjärran.

Vem saknade du?
Min mormor. Saknar henne alltid.

Mest stolt över?
Att jag vågade hoppa på det här uppdraget som jag har. Det är lite galet att jag bara gjorde det. Och så är jag stolt över att jag tackade nej till ett annat uppdrag som jag visste att jag inte skulle må bra av.

Högsta önskan just nu?
En resa till Costa Rica. Vill åka dit under 2015.

Vad tänker du göra annorlunda nästa år?
Prioritera att träna. Det säger väl de flesta varje år men jag vill verkligen det. Ju äldre jag blir, desto viktigare känns det.


Hoppas att du får ett bra 2015!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar