lördag 17 januari 2015

Helg

Nu är det helg och efter en tuff vecka på jobbet så är det skönt att vila hemma i ett par dagar innan det är dags att åka söder ut igen. Tänk vilken lyx att bara få sitta på kökssoffan och äta frukost länge, lyssna på Ring så spelar vi och höra hur tvättmaskinen snurrar. Det är små, små detaljer som jag inte har uppskattat innan men NU, oj vad jag gillar det.

Jag försöker att inte planera in så mycket nu på helgerna utan nästa pausa livet de här få dagarna som jag är hemma. Den här helgen är det dock lite inplanerat.

Idag lördag ska jag till Sofia på Hudvårdshörnan för att få skön ansiktsbehandling och massage. Det är väl värt varje krona. Senare på dagen ska jag träffa C som bor på ön men som är i stan över helgen. Vi har inte setts på evigheter så det ska bli väldigt trevligt.

Imorgon söndag måste jag in en vända på jobbet för att lämna in reseräkningar och jobba undan lite epost som kommit in i min Inbox utan att jag har hunnit med att ta hand om dem. Jag hoppas hinna träffa någon mer vän och även bara få ligga en stund i soffan och inte göra något alls. Det behöver jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar