söndag 6 mars 2016

Hotellweekend hemma, igen

Förra året var vi på hotellweekend på Quality Friends Hotel som ligger ett stenkast från oss. Två stenkast ifrån oss ligger nu nyöppnade Winery Hotel och de besökte vi i helgen.

Jag hade dock höga förväntningar på hotellet efter att ha läst deras marknadsföringsmaterial och de har fått en hel del media. Vad jag tyckte...? Nja... det var väldigt ojämnt tyvärr och de har en del att jobba på.

Receptionen: 
När vi anlände så stod det en tjej i repan och hon höll på att expidera några andra kunder, som dock stod på sidan av disken. Vi kom rakt emot henne och det tog typ 2 minuter innan hon ens hälsade på oss, trots att vi stod rakt framför henne. Det hade varit så lätt att hälsa snabbt.

När vi skulle checka ut tog det en bra stund innan tjejen i repan frågade om vi var nöjda med vistelsen. När vi sa att vi inte var det och framförde vår feedback tog hon dock det på ett bra och proffsigt sätt. Pluspoäng för det.

Rummet:
Snyggt inrett, bra storlek och varma, gosiga morgonrockar. Det som saknades var dock näsdukar och schampoo. Det var mörkt och tyst så jag kan inte klaga på det. Och en skön säng.

Restaurangen en trappa upp:
Vi hade bokat in oss på middag och kom lite tidigt. Vi fick snabbt ett bord men bordet vi fick var tyvärr inte det bästa. Halva bordet (där jag satt) var belyst med en strålkastare, andra halvan där Peter satt var i mörker. Det gick inte att läsa menyn för det var så mörkt.
Servitrisen var dock väldigt bra och gjorde sitt bästa för att se till att vi var nöjda.

Maten kom in lagom snabbt och det var gott. Dock lite för få saker att välja på för mig som har ett begränsat utbud att välja på. Jag tror inte att jag kommer äta här igen men det var gott.

Snyggt inrett men belysningen har som sagt lite att övrigt att önska.

Den nedre restaurangen:
Här var däremot personalen inte speciellt intresserade av kunderna utan stod hellre och snackade med varandra. Och istället för att plocka med sig saker när de var ute och lämnade saker, stod det drivor med disk överallt. Jag trodde att man som personal i en restaurang aldrig gick ngnstanns utan att ha något i händerna.

Det var snyggt inrett även här men det är inte allt.

Frukosten:
Även här har jag blandade känslor. Det fanns en hel del att välja på och godast var det gröna smoothin som smakade milkshake men tyvärr tog saker slut hela tiden och iom att personalen var alldeles för få hann de inte plocka in nytt (de stod tom och lagade till saker ute i köket) och duka av. Kanske var de oförberedda på att det skulle komma så många och käka, jag vet inte, men det kändes sådär att upptäcka att både det ena och andra var slut. Pluspoäng för att det fanns DN och SVD. Alltid något.

Gym/Bassäng:
Bra gym med väldans snygg utsikt över Brunnsviken. Fanns allt man kunde önska där. Vatten och handdukar att tillgå.

Bassängen är utomhus och vissa av oss vågade hoppa i. Iom att det inte är något tak så var det lite skitigt i den. Det är nog lätt hänt. Men utsikten är schysst och jag tror att till sommaren kommer den vara toppen att svalka sig i.

Betyg:
Som sagt, det var väldigt blandade känslor. Jag skulle verkligen vilja säga att detta är ett toppenhotell men... nej. Medelbra men inte något speciellt. Ytan är snygg men servicen var inte så bra.

Det får bli 3 nyckelkort av 5 möjliga.


UPPDATERING 8 mars:

Igår ringde hotellchefen till Peter och de hade ett bra samtal. Vi fick framföra vår feedback konstruktivt och hon verkade ta det på allvar. Mycket bra! Rätt person på rätt plats helt klart. Vi ska ge stället ett nytt försök, helt klart,


Schysst utsikt

Ännu mer utsikt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar