måndag 21 mars 2016

Jag klarade den!

Idag kan vara en av de bättre dagarna i mitt liv. Jag klarade min stora tenta, PMP - Project management professional som jag har pluggat för hur många timmar som helst. Som jag har haft ångest över i flera månader och som jag helst velat skulle försvinna.

Det gäller att du kan memorera en massa information och kunna komma ihåg ungefär 30 stycken formler i huvudet. Det är inte min superkraft att komma ihåg saker på det sättet. Jag ogillar det.

Många helger och kvällar har därför ägnats till att försöka lära mig saker utantill. Memorera 47 olika processer och deras input och output. Det är väldigt amerikanskt...

Innan du går in i examensrummet som dessutom är videoövervakat av både Stockholm och Holland, blir du checkad med en metalldetektor, så att du inte har med dig några V A P E N in i rummet.

Jag är så glad! Jag är så glad! Jag är så glad! Nu kan jag börja läsa vanlig böcker igen och göra roliga saker på helgerna. Äntligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar