söndag 6 mars 2016

Kassastrul

Efter utcheckningen från hotellet bestämde vi oss för att ta en tur till IKEA i Barkarby. Det var väldans länge sedan vi var där och den gången var alla värmeljus slut, hur nu det kan hända. Vi lämnade inte direkt Varuhuset med en positiv känsla men idag tänkte vi att vi skulle göra ett nytt försök. Men även denna gång blev det inte riktigt som vi tänkt oss.

När vi kommer strax innan elva så är verkligen parkeringen full och som vanligt är det många människor där. Det "lilla" problemet som är denna gång är att... kassorna inte fungerar. De kunde inte ta betalt. Så hela varuhuset var fullt av folk som bara  kunde titta.

Många gick runt med sina gula kassar och samlade på sig det de vill ha men ja, det går ju lite dåligt där på slutet. Vilken mardröm vad gäller varumärke, kundnöjdhet och stackars personal som sedan måste plocka tillbaka alla lämnade vagnar och påsar som stod överallt. De hade ingen aning om när det skulle kolla igång igen och vi blev uppmanade att komma tillbaka en annan dag. (Jag tror att de hade en uppdatering av kassasystemet igår och att det inte gick så bra)

Personalen gjorde sitt bästa och alla kunder blev bjudna på kaffe och bulle. Jättebra initiativ och jag vill verkligen applådera deras försök att informera och hålla oss på gott humör. Vi lämnade därför Varuhuset med tomma händer och jag tror att det dröjer när jag åker tillbaka igen. Det går inte alls bra för mig när jag ska handla där. Som tur är ska jag till Ullared nästa helg så jag har chansen att hitta det mesta där istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar