söndag 6 mars 2016

Väderkvarnar, träskor och ost

I början på veckan som gick var jag på teammöte i Amsterdam och som en del hade vi en rundtur bland väderkvarnar, ostfabriker och träskor. Det var ett väldigt turistigt ställe men jag uppskattade verkligen att vi fick chansen att få se detta. Just den här dagen var vi rätt ensamma iom att det regnade och blåste från alla håll som du bara kan tänka dig.

Det fanns tydligen 800 väderkvarnar i det här området när det fanns som flest av dem. En intressant sak som jag lärde mig var att väderkvarnarna hjälper till att pumpa ut vattnet, inte bara att man mal säd där. Det visst jag inte alls.


Vi käkade på ett pannkakshus. Pannkakorna kunde man få plain, med ost eller med bacon.
Nja... Inte riktigt min grej. De hade även en väldigt vacker kakelugn som var fylld med vackra motiv från Bibeln.

Ostfabriken! Älskade ostfabriken.

Vi provade massor med olika ostar som hade väldigt konstiga/annorlunda smaker. Köpte med mig ett par ostar hem till Peter Pan.


Vi besökte också träskofabriken där vi fick se hur det går till att tillverka dessa vackra saker.


J hittade en ny vän.

Och det här hotellet bodde vi på. Så himla coolt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar