söndag 3 maj 2009

Den vilda jakten på....

... en ny dammsugare har börjat. Och efter att ha scannat nätet igår kväll kände jag att jag ville klämma och känna lite på vad som verkar vara ett enormt utbud på marknaden.

Iom att Peter har bilen fick det bli till använda cykeln och benkraft för att komma till de olika vitvaruhandlarna. Detta efter ett depåstop nere vid Huvudsta strand för att inta en wrap & dricka lite dricka & njuta av vattnet som kluckade mot stranden.


Har sedan besökt Elgiganten, ONOFF, ELON, SIBA & Expert för att göra lite undersökande journalistik inom dammsugarsvängen. Efter en del snack som på ELON och en del ignorans som på Elgiganten, har jag bestämt mig för att slå på stort och antagligen köpa en Miele på ELON. Tjejen där var klart bästa försäljaren och alldeles lagom trevlig.
Den verkade vara en väldigt schysst maskin, lååååång hals som gick att ställa om, liten & smidig, tämligen tystgående, inte så tung och till ett bra pris som tyvärr gick ut idag. Dock lovade tjejen att jag kunde på samma rabatt om jag kom in och handlade imorgon. Hur trevligt som helst och smart! Nu får de en dammsugare såld, jag är nöjd och de tjänar pengar.
Nu hoppas jag nästan inte att Peter lyckas laga vår gamla dammsugare som han lovat göra när han kommer hem. Jag kanske ska passa på att lossa på ngt litet så där bara...

1 kommentar:

  1. Dammsugaren är misstänkt likt vår, fast i en annan kulör. Vi har kanske 2008 års färg :-) Hur som helst är vi nöjda med vår så den kan rekommenderas... (skit vad jag känner mig gammal, ge rekommendationer om dammsugarköp. Det måste ge fler vuxenpoäng än att ha barn)
    Kram Cissi och resten av familjen Fågel

    SvaraRadera