tisdag 5 maj 2009

Var inte kreativ på morgonen

Idag tog jag cykeln till jobbet som vanligt. Men för att inte tröttna tänkte jag ta en gammal väg som jag inte har cyklat på säkert 1 år och en anledning är för att det är ungefär 2 km längre än min vanliga rutt.

Sagt och gjort, jag trampar iväg vid strax efter halv 7 på morgonen, jag är ju morgonpigg... 

Detta för att upptäcka att min gamla väg inte längre finns! Där står det nu istället massa grävskopor och vägen finns inte längre. Lite stressad som man blir när det helt plötsligt står 10 Skanskakillar och stirrar på en (man är väldigt snygg i sina cykelkläder dessutom), cyklar jag snabbt därifrån och tar en annan väg som visar sig vara inhängnad. Bara att cykla tillbaka, förbi Skanskakillarna igen. Jag ler lite tappert och hoppas att det inte märker att jag känner mig allmänt dum & slut.
 
Tar sats och kör uppför en tung backe och tror att detta MÅSTE vara den rätta vägen till Kista, men icke sa Nicke! Den vägen slutar också i ett stängsel. Efter ett par tappra försök till att komma runt och förbi ger jag upp... Jag cyklar tillbaka och tar samma gamla vanliga väg till jobbet. 

Istället för att det tar ung 30 minuter, tog det idag 55 minuter... Men det är ju jättebra med träning, eller hur... Bara på't igen, men imorgon blir det min vanliga väg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar