söndag 17 maj 2009

På kurs med Kurt


Vackra Skeviks gård


De sista tre dagarna på jobbveckan var jag på kurs, dock ej med Kurt men med ett gäng andra personer från Ericsson. Det var första steget i en ledarskapskurs för chefer på Ericsson.
Vi höll till på vackra Värmdö, på en kursgård som heter Skeviks gård. Nära naturen och havet.

Jag har inga större planer på att bli big boss men det är alltid nyttigt att lära sig nya saker och träffa nya människor. Steg 1 handlade mycket om mig själv och hur jag är. Det är jobbigt.... Sitta och fundera på hur jag är och reagerar i olika situationer. Vad andra tycker och tänker om mig... Shit vad tufft det är. Jag fick omdömmena glad, rolig, förvirrad, ambitiös, ytlig av de andra i min grupp som första intryck. Det är alltid intressant att veta vad andra tycker om en men det är väldigt smärtsamt att leverera detta till någon likaväl som att ta emot det.

Vi fick sitta mycket i grupp och diskutera och sedan dela med oss. Ngn som vill dela... sa läraren Annika hela tiden. Kände som ett AA-möte ibland. Sitta i ring och dela... men lite så är det väl.

Nästa gång är i oktober och innan dess är det massor med saker som ska göras på hemmaplan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar