måndag 29 juni 2009

Jag - en surkärring?

Är jag en surkärring eller är lite normal hyfs för mycket att begära av personer som jobbar i serviceyrken?

I lördags var jag sugen på glass och vi stannade till vid McD på Solnavägen på vägen hem. Det var 10 minuter kvar till stängning och vi traskade in. I kassan bemöttes vi av en tjej som meddelande surt att de minsann hade stängt ner glassmaskinen och de skulle stänga snart.

Och? sa vi, hur kan det vara vårt problem att ni ska stänga? Vi vill handla. Då blandade sig även ytterligare en tjej in i samtalet och påpekade surt att det tog väldigt lång tid att rengra glassmaskinen och de hade gjort det redan.
Och? sa vi, hur kan det vara vårt problem? Vi vill handla... Men det var bara att ge upp, ingen idé att diskutera med dessa två små donnor.

På vägen ut hörde jag hur de började prata skit om oss...

Det hela slutade med att jag idag ringde till huvudkontoret och berättade det inträffade. Och där tog man detta på allvar och skulle ta upp detta med restaurangchefen och som kompensation skicka mig checkar. Men jag köper hellre glass på ICA...

Det är jättebra men snälla McD, nästa gång när en kund kommer in och ni har valt att stänga ner innan ni ska:
  • Be om ursäkt för det inträffade
  • Himla inte med ögonen inför kunden
  • Prata inte skit om kunden innan han/hon gått ut ur restaurangen
  • Om nu glassmaskinen är nedstängd, erbjud ngt annat eller en check på 15 spänn som kunden kan använda på en annan restaurang

Hur svårt kan det vara???

1 kommentar: