torsdag 25 juni 2009

Kajakpaddling

Idag har vi varit vid Brunnsvikens Kanotklubb och paddlat kajak. De firar 100 år just idag och vi fick hyra kajaker för 1kr styck. Lagom pris...

Efter att ha fått en kort instruktion av den solbrände unge mannen som hyrde ut kajaker (han väste släpp inte mitten, släpp inte mitten med en sådan frenesi så man inte vågade ngt annat när man försökte ta sig ner i denna lilla pluttiga kajaken...) så gav vi oss av.

Första 5 minuterna hade jag dödsångest; kan denna lilla kajak hålla sig uppe på vattnet eller kommer den att sjunka som en sten, shit den tippar ju & vilka enorma vågor det kommer, men sen ordnade det sig och jag kunde riktigt njuta av att glida fram på vattnet. Malin & jag paddlade ngn timme innan det var dags för nästa pers, att ta sig upp ur kajaken...

Jag kan ju säga att jag inte var den mest smidiga i detta moment och jag hörde släpp inte mitten, släpp inte mitten som ett mantra i mitt huvud. Efter att ha fått upp ena benet kändes det som om det inte skulle gå att ta sig ur kajaken dels för att min rumpa var nedtryckt i detta hål och satt som berg samt att båda mina ben hade somnat och vi vet alla vad det innebär... man har inte riktigt koll på dem. Ska de hålla mig uppe eller inte... Malin kämpade dock tappert och gav mig goda råd (hon hade klarat av att sig upp själv...) och efter en kraftansträngning som kan jämföras med ett OS-guld låg jag uppe på bryggan och kände mig som en vinnare.

Mysigt att paddla dock och vi avslutade det hela med att fika lite under trädens svalkande skugga. Tur att jag hade smörjt in mig med solskyddsfaktor 15...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar