fredag 19 juni 2009

Midsommarafton

Den vilda jakten på jordgubbar har pågått denna morgon i Solna. Om du har sett eller fått rapporterat om en galning på cykel som trampat mellan alla affärer med en vildsint blick, ja, det var jag! Jag erkänner!!

Min uppgift till kvällen är att införskaffa jordgubbar (som jag inte ens äter...) & göra paj. Lätt som en plätt tänkte jag när jag gick till sängs igår kväll. Men ack vad fel jag hade. Jordgubbar är lika dyrt som saffran och guld i midsommartider. 49 spänn för ngr sketna små bleka gubbar i en ask! Över min döda kropp, Ica!

Så jag cyklade mellan alla de stora affärerna för att benchmarka och kolla in utbudet. Och tillslut, på sista stället, fanns de. Mina älskade jordgubbar till ett pris som jag kunde vara nöjd med.

Snabbt som attan slet jag till mig 2 kg jordgubbar och känner att jag har vunnit högsta vinsten idag! Hoppas nu att de är goda bara!

Glad Midsommar på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar