söndag 28 juni 2009

På en terass i Vasastan

Tillbringade min lördagskväll på en terass på ett tak i Vasastan hos min underbare vän Marcus. Har känt honom i... ja hur många år är det nu... minst 5 i alla fall, och han är så go.

Vi började kvällen med att gå och handla sallad, keso och grillad kyckling som vi sedan snodde ihop till en delikat middag. Tom den mest skeptiske killen tyckte att det var gott och njöt av det (och tog om flera gånger).

Vi satt på taket och pratade om allt och inget, funderade på livet & spanade litegrann på grannarna och vad de hade för sig på sina balkonger.
Min snälle Peter kom och hämtade mig efter midnatt och silverpilen tog oss hem till Solna för några timmars sömn.

Nu sitter jag på balkongen och väntar på att Peter ska komma hem efter att ha klippt sig så vi kan åka till stranden. Väskan är packad, kroppen är täckt av vit kräm och solglasögonen är på plats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar