söndag 12 juli 2009

Jag fattar inte....

Hörde på radion nyss att ungdomar tar mer och mer GHB som är en drog som är narkotikaklassad. Dock är inte GBL detta, utan är ett lösningsmedel som blir GHB i kroppen. Och eftersom GBL inte är narkotikaklassat så är det okej att ta detta... Tjejen som man intervjuade trodde att fler skulle låta bli att ta detta om GBL var klassat som narkotika. Men snälla, låt bli skiten överhuvudtaget. Bara för att ngt inte är förbjudet så behöver man inte använda det. Varför vilja dricka ngt som används för att ta bort klotter med? Jag tycker att det verkar väldigt, väldigt puckat.

Måste finnas bättre saker att syssla med. Några tips från mig (som växte upp på den tiden när det bara visades tjeckisk dockteater på TV för barn):

  • Spela sällskapsspel, Risk är roligt och tar halva natten

  • Läs en spännande bok, det finns massor att köpa i bokhandeln eller låna på bibblan

  • Kör en omgång kubb på gräsmattan

  • Baka kokosbollar och avnjut dem på en brygga i solnedgången tillsammans med dina kompisar

  • Spela rundpings

Ibland tror jag faktiskt att det var bättre förr...

4 kommentarer:

  1. Men du... Fatta hur längesen det var man spelade rundpingis? Det var grejer det. :)

    SvaraRadera
  2. Ohhhh vad kul det är! Saknar att spela. Men vi har ett bord i källaren som jag måste besöka det snarast :-)

    SvaraRadera
  3. De två sista låter ju riktigt skojigt =)

    SvaraRadera
  4. japp, jag tror att vi har gjort det en och annan gång tillsammans :-) Remember: KOKOSKLOT :-))

    SvaraRadera